(<Курс>.<Семестр на курсе>)
Срок действия программы: 2022-2023 уч.г.
Зав. кафедрой доцент, канд. филол. наук Цыганова Е.Б.
ции
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Э1 Э2 Э3
Вопросы и заданиек зачету:
1.Writing about People.
2. Writing about Routine and Procedure.
3. Writing a Letter or Email.
4. Writing a Summary.
5. Writing a Discursive Essay.
6. Writing a Formal Email.
7. Writing from Research.
8. Writing a Paragraph.
10. Writing to Describe and Explain.
11. Writing an Opinion Essay.
12. Giving a Presentation.
13. A formal invitation.
14. A summary of the text "Scientists on the decline".
15. A biography of a famous person from my academic field / from my country.
16. A comparative essay.
17. A persuasive article.
18. A descriptive essay.
19. A narrative essay.
20. An opinion essay.
21. An evaluation essay.
22. A summary of the text
23. A discursive essay.
задание: Подготовьте сообщение на тему,напишите письменную работу.
Контрольная работа.
Темы письменных работ:
1. My groupmate (personal information0.
2. My partner's daily routine.
3. My study habits.
4. A description of a famous building.
5. A letter or email to the Admissions Office at IEC.
6. A description of a modern design.
7. The most important food or drink in my culture (for a foreign visitor).
8. A summary of the text about sleep.
9. A description of the statistics on life expectancy in different regions of the world.
10. An informal email about staying with a host family for a short course.
11. A description of my country (about 150 words).
12. A discursive essay "Technology - good or bad?".
13. A formal invitation.
14. A summary of the text "Scientists on the decline".
15. A biography of a famous person from my academic field / from my country (150 words).
16. Computer crime.
17. The soap-making process.
18. An essay comparing the education system in my country with Englanf / Japan (150 - 200 words).
19. Vaccinations (80 - 100 words).
20. The prevention of diseases (80 - 100 words).
21. A persuasive article to hold one of the events below in your city / town:
- an international sporting event,
- an international conference on university education,
- a national marathon,
- a national cultural event.
22. An essay "The importance of energy conservation" (200 words).
23. An essay "Ways to reduce pollution" (200 words).
24. An opinion essay "Consumerism" (200 - 250 words).
25. An evaluation essay "The role of historic sites".
26. A summary of the text "The Sydney Opera House" (100 - 120 words).
27. A discursive essay "Should the Olympics have a permanent home?" (250 - 300 words).
28. A report "Population trends" (150 - 200 words).
29. A presentation "Interpreting and translating".
Самостоятельная работа на лекции. Слушание и запись лекций – сложный вид вузовской аудиторной работы. Внимательное слушание и конспектирование лекций предполагает интенсивную умственную деятельность обучающегося. Краткие записи лекций, их конспектирование помогает усвоить учебный материал. Конспект является полезным тогда, когда записано самое существенное, основное и сделано это самим обучающимся.
Не надо стремиться записать дословно всю лекцию. Такое «конспектирование» приносит больше вреда, чем пользы. Запись лекций рекомендуется вести по возможности собственными формулировками. Желательно запись осуществлять на одной странице, а следующую оставлять для проработки учебного материала самостоятельно в домашних условиях.
Конспект лекции лучше подразделять на пункты, параграфы, соблюдая красную строку. Этому в большой степени будут способствовать пункты плана лекции, предложенные преподавателям. Принципиальные места, определения, формулы и другое следует сопровождать замечаниями «важно», «особо важно», «хорошо запомнить» и т.п. Можно делать это и с помощью разноцветных маркеров или ручек. Лучше если они будут собственными, чтобы не приходилось просить их у однокурсников и тем самым не отвлекать их во время лекции.
Целесообразно разработать собственную «маркографию» (значки, символы), сокращения слов. Не лишним будет и изучение основ стенографии. Работая над конспектом лекций, всегда необходимо использовать не только учебник, но и ту литературу, которую дополнительно рекомендовал лектор. Именно такая серьезная, кропотливая работа с лекционным материалом позволит глубоко овладеть формируемыми компетенциями
Методические указания к лабораторным занятиям
Лабораторные занятия играют ключевую роль в реализации дидактических задач курса «Иноязычная письменная речь».
При изучении материала обучающийся должен использовать как учебники, так и предложенные мультимедиа ресурсы, периодические издания и интернет-ресурсы.
При выполнении письменных упражнений необходимо письменное выполнение всего упражнения, это касается и подстановочных упражнений.
При выполнении письменных работ необходима работа со словарем и справочными источниками.
При написании эссе необходимо максимально использовать все лексические и грамматические конструкции, изученные на уроке и на предыдущих уроках, соблюдать коммуникативную целостность и достигать коммуникативной задачи, соблюдать правила правописания.
Как писать эссе. How should you write your descriptive essay?
If there's one thing you should remember as you write your descriptive essay, it's the famous saying: show, don't tell. But what's the difference between showing and telling?
Consider these two simple examples:
I grew tired after dinner.
As I leaned back and rested my head against the top of the chair, my eyelids began to feel heavy, and the edges of the empty plate in front of me blurred with the white tablecloth.
The first sentence tells readers that you grew tired after dinner. The second sentence shows readers that you grew tired. The most effective descriptive essays are loaded with such showing because they enable readers to imagine or experience something for themselves.
As you write your descriptive essay, the best way to create a vivid experience for your readers is to focus on the five senses. 1. Sight. 2. Sound. 3. Smell. 4. Touch. 5. Taste
When you focus your descriptions on the senses, you provide vivid and specific details that show your readers rather than tell your readers what you are describing.
What is a Descriptive Essay?
The descriptive essay is a genre of essay that asks the student to describe an object, person, place, experience, emotion, situation, etc. This genre encourages the student’s ability to create a written account of a particular experience. What is more, this genre allows for a great deal of artistic freedom (the goal of which is to paint an image that is vivid and moving in the mind of the reader).
One might benefit from keeping in mind this simple maxim: If the reader is unable to clearly form an impression of the thing that you are describing, try, try again!
Here are some guidelines for writing a descriptive essay:
If your instructor asks you to describe your favorite food, make sure that you jot down some ideas before you begin describing it. For instance, if you choose pizza, you might start by writing down a few words: sauce, cheese, crust, pepperoni, sausage, spices, hot, melted, etc. Once you have written down some words, you can begin by compiling descriptive lists for each one.
Use clear and concise language.
This means that words are chosen carefully, particularly for their relevancy in relation to that which you are intending to describe.
Choose vivid language.
Why use ‘horse’ when you can choose ‘stallion’? Why not use ‘tempestuous’ instead of ‘violent’? Or why not ‘miserly’ in place of ‘cheap’? Such choices form a firmer image in the mind of the reader and often times offer nuanced meanings that serve better one’s purpose.
Use your senses!
Remember, if you are describing something, you need to be appealing to the senses of the reader. Explain how the thing smelled, felt, sounded, tasted, or looked. Embellish the moment with senses.
What were you thinking?!
If you can describe emotions or feelings related to your topic, you will connect with the reader on a deeper level. Many have felt crushing loss in their lives, or ecstatic joy, or mild complacency. Tap into this emotional reservoir in order to achieve your full descriptive potential.
Leave the reader with a clear impression.
One of your goals is to evoke a strong sense of familiarity and appreciation in the reader. If your reader can walk away from the essay craving the very pizza you just described, you are on your way to writing effective descriptive essays.
Be organized!
It is easy to fall into an incoherent rambling of emotions and senses when writing a descriptive essay. However, you must strive to present an organized and logical description if the reader is to come away from the essay with a cogent sense of what it is you are attempting to describe.
Методические указания к зачету
Зачет служит формой проверки усвоения учебного материала лабораторных занятий.
При подготовке к зачету обучающийся должен правильно и рационально распланировать свое время, чтобы успеть качественно и на высоком уровне подготовиться к ответам по всем вопросам. Зачет призван побудить обучающегося получить дополнительно новые знания. Во время подготовки обучающиеся также систематизируют знания, которые они пробрели при изучении разделов курса. Это позволяет им уяснить логическую структуру курса, объединить отдельные темы в единую систему, увидеть перспективы развития языка.
Самостоятельная работа по подготовке к зачету во время сессии должна планироваться обучающимся, исходя из общего объема вопросов, вынесенных на зачет и дней, отведенных на подготовку. При этом необходимо, чтобы последний день или часть его, был выделен для дополнительного повторения всего объема вопросов в целом. Это позволяет самостоятельно перепроверить уровень усвоения материала. Важно иметь в виду, что для целей воспроизведения материала учебного курса большую вспомогательную роль может сыграть информация, которая содержится в рабочей программе курса.
Тщательная подготовка начинается с первого занятия, поскольку лишь систематический, повседневный, рационально организованный учебный труд может обеспечить успешный результат.
С вопросами, выносимыми на зачет, обучающийся может ознакомиться заранее.
В зависимости от индивидуальных навыков и способов самостоятельной работы обучающийся может делать краткие конспекты вариантов эссе, повторять их устно на память, составлять тезисы или планы ответов. Важно также правильно распределить время, отведенное на подготовку таким образом, чтобы имелась возможность повторить изученный материал накануне дня зачета. Не следует пренебрегать консультациями, которые организует кафедра и преподаватель по каждому предмету во время сессии и в межсессионный период.
За отведенное на зачете время для подготовки к ответу необходимо составить примерный план (последовательную схему) эссе с включением в него всех важнейших проблем и значимых нюансов в предполагаемой логике изложения материала. При этом совершенно не обязательно подробно прописывать все содержание, поскольку это занимает лишнее время и затрудняет выделение опорных мыслей и главных идей.
При приеме зачета у лиц с ограниченными возможностями здоровья допускается присутствие в аудитории лица, оказывающего обучающемуся соответствующую помощь.